din patrie..
primesc pe mail de la o colega psiholog care traieste si lucreaza intr-un orasel din nordul tarii:
“pacientul meu are 18 ani si este elev in clasa a XI-a la un liceu de renume si cu multe pretentii. Am inteles de la el ca aprox. 50% din colegii de clasa au incercat drogul si 5 sunt consumatori inraiti (consum zilnic, mai multe doze pe zi si in varianta injectabila)… Se pare ca fenomenul a luat amploare, el spune ca aproape 3 sferturi din liceenii din oras au avut cel putin o experienta cu acest drog. el declara ca atunci cand a inceput se spunea ca e sigur, ca nu da dependenta… consuma drogul din luna septembrie, la inceput discontinuu, acum insa aproape zilnic.. una din colegele lui se prostitueaza ca sa faca rost de bani pentru “special gold”… imi spunea ca stie persoane care se rugau ca acest drog sa fie interzis de la 1 ianuarie… multi vor sa se lase, dar nu reusesc… si nu vor sa afle parintii de dependenta si raman prinsi in cercul asta vicios… un coleg de clasa deja are dosar penal…”
si adauga ea..
“nu stiu, parca am ajuns in zona crepusculara… lumea pe care o stiam eu e pe cale de disparitie… oare exagerez?”
January 20th, 2010 at 1:53 pm
vedem ca acesti elevi au probleme complexe – in centrul carora se afla drogurile. in alte vremuri tot probleme complexe aveam, in centrul lor se afla altceva decat drogurile. va mai amintiti care era “adictia” in liceu? despre ce nu puteam spune nimanui, cu ce probleme se confruntau inclusiv colegii de nu puteam clarifica nici cu ei ce e de facut? chestiunea sexualitatii de exemplu. acum e trecuta… toti si-o trag la liceu. problema sexului devine una a gimnaziului deja, a claselor primare incet incet…
tot ce vreu sa zic e ca nu trebuie sa ne sperie aceasta problema mai mult decat oricare alta. Nici una nu e simpla, nici cele care ni se par controlabile sau usor de gestionat.
liceenii se drogheaza si nu stiu cum sa scape… ei au nevoie de ajutor si nu stiu de la cine… familia i-ar certa, societatea i-ar stigmatiza, colegii nu stiu nici ei raspunsul ca au probleme similare, psihoterapeutii au prea multe cazuri cand lucreaza gratis, ceilalti sunt inaccesibili prin tarife.
January 21st, 2010 at 12:13 am
dramatic…. eu simt o nevoie de a pleca din zona asta urbana.. undeva pe munte sa imi trag o cabana din lemn cumpar 100 m patrati de teren… eu tratez deocamdata dependenta de mefedrona aka special gold cu verde si bere.. in cantitati modeste ce e drept si merge v-as sfatui dl-e dr. Eugen sa le propuneti pacientilor acest tratament
) am 5 zile de cand am inceput sa il aplic si merge
)
January 21st, 2010 at 4:39 am
In Romania se consuma foarte mult alcool, ceea ce ma face sa cred ca mai mult sau mai putin ca suntem o tara drogati
. Odata cu ridicarea cortinei de fier s-au strecurat si cateva obiceiuri din partea vestica a europei . Consumul excesiv de droguri este un efect advers al capitalismului, dar nu cred ca trebuie sa ne ingrijoram foarte tare, dar nici sa nu ignoram drogurile periculoase . Marius scrie mai sus ca isi trateaza dependenta cu iarba, ceea ce ma face sa cred ca ar fi o varianta buna pt. a scapa de dependenta mefedronei . Partidul PLM sustine varianta propusa de Marius !
Peace !
January 25th, 2010 at 7:28 pm
In primul rand grupul baietilor veseli va saluta(in numar de 20).bre nea eugen mai lasa copiii sa se distreze.nu vezi ca fara droguri tara asta a produs numai politicieni:))))))gen popeye marinarul aka base:)))
E asa de nice cand iesim de la SPICE
NU LEGALIZAM NIMIC
PROSTIM COPII CU MAGLAVAIS
….
CATERINCA E CA ACUM…
POTI SA TRAGI PE nassssss >:P
…toata lumea acum incearca sa-si descopere masura
d-aia lesina prin parcari cand li se inclesteaza gura
January 25th, 2010 at 7:30 pm
aaaa..bre nea eugen poate ca ASTIA ca tine isi doresc sa vada copii prin puscarii pentru cateva grame
de Ilegale
—-Smechere—-
SEMNAT.nasoshii
January 25th, 2010 at 7:39 pm
Astia mor pt k sunt retardati, consuma mult ca prosti si mai si beau. Normal k mori, da dak il consumi cum e prescris automat nu au nimic. Deasta vor astia sa inchida shopurile din cauza unor k astia, pt k nu isi dau seama ce fac. Parearea mea este k shopurile sa ramana deschise.
January 25th, 2010 at 7:44 pm
plm……care are bani sa bage ….
care nu…….sa faca rost:D
:X
January 25th, 2010 at 7:45 pm
In primul rand nu ar trebui inchise deoarece fiecare consumator(”drogat” cum spun oamenii) le consuma pe cont propriu
cunoaste efectele adverse si cunoaste riscurile!
pt ca e un drog mult mai puternic decat ceea despre ce se vorbeste luati in considerare si asta!
Romania Tara Libera?/:) greu de crezut
Iar cei care nu cunosc ar trebuie sa taca pentru totdeauna!
Dar daca tot ziceti ca trebuiesc interzise hai sa interzicem si alcoolu
La alcool devii violent si irascibil
Cu asa zisele “droguri” nu poti fi violent si nu faci rau nimanui
Multa Pace Pe Pamant !! AoD nu o sa moara niciodata :X
January 25th, 2010 at 7:53 pm
Drogurile exista de mult timp si lumea tot de mult timp si consuma…doar ca acum mass media a inceput sa le dea mai multa importanta…..cu “dependenta” asta e doar in mintea fiecaruia plus ca e deplasata treaba cu fata care se prostitueaza…dak auzeatzi ca se prostitueaza pt whiskey si vodka treceati cu vederea?……cu scoaterea acestor droguri legale de pe piata cred ca vor apara mult mai multe probleme nu invers!…….cam mult tam tam pt un subiect atat de simplu!
January 25th, 2010 at 8:19 pm
bai asta,daca tot vreti sa le inchideti,deschide-ti macar altele cu ceva VERDE..sa nu mai ziceti ca moare lumea,ca nu stiu ce face.Daca le inchideti,credeti ca nu or sa se faca smecherii,vanzari pe sub mana s.a.m.d?nu se rezolva nimic,mai rau o sa se faca situatia.
respect “naristilor” si “guristilor”
January 26th, 2010 at 12:43 pm
“drogatii” nu fac rau nimanui? hm… mai este si alt gen de violentza, cea in care maica-tii i se rupe sufletu cand te vede distrus / ratat. cea in care iubita ta, din iubire, te urmeaza in amuzament cu pretzul propriei ratari si distrugeri.
dar cine stie, poate ca unii drogati tocmai asta vor, sa se distruga, pentru-a-i pedepsi pe-ai lor, pentru diverse nemultumiri copilaresti.
January 26th, 2010 at 2:18 pm
ank…..aici presupun ca vorbesti de un caz terminat rau pe care l-ai vazut sau ai auzit…..e aiurea sa vorbesti la general din cauza unuia……prea multi cad pt unu!…..in fine chiar daca nu ne-am nascut in locu potrivit macar incercam sa il aducem la standardu potrivit!
January 26th, 2010 at 4:30 pm
era doar o ipoteza
nicidecum o generalizare
drogatii sunt toti la fel doar in sensul ca se drogheaza
cat, cum, cand si de ce — e ceea ce-i face cazuri diferite pe fiecare
fiecare se drogheaza cu ceva, probabil
deci nu judec ca e gresit consumul de … ce se consuma
consumul de drog insa are mari sanse sa devina problematic
pentru ca asa-i facuta substantza aceea
incat sa mai poftesti
asa se imbogatesc dealerii pe seama sarmanilor care traiesc cu impresia ca e alegerea lor sa consume mai mult decat o singura data, care sa spunem ar fi de curiozitate
.. ma refer la dealerii care nu pica in propria capcana.
January 26th, 2010 at 4:40 pm
ps: apropo de ce ai spus in primul comment, power user, poate ca mass media incurajeaza consumul de droguri facandu-l atat de popular.
pps: este interesant – am mai auzit aceasta deflectie: “de ce toata lumea vorbeste de droguri si tigari, ca alcoolu face mai mult rau” – ghici cine o spune cu convingere? exact, dependentii de droguri si tigari. si tot printre ei mai este destul de populara expresia: “m-as putea lasa oricand dar nu vreau” – hah!
… si eu as putea sa conving toti drogatii sa nu se mai drogheze…
daaaar,
… nu vreau
January 26th, 2010 at 6:31 pm
ba ank cred k in orasu tau sunt multe persoane triste si semeni cu ei,sfatul meu taci din gura k nu poti sa convingi,BAAA VA CUNOSC PE TOTI SI VEDETZI CE ZICETZI CA VA CUNOSC:))BAAAAAAAAAAAAANG:X
January 26th, 2010 at 7:24 pm
pt ank:
-te asigur in primul rand ca nu incerc sa pedepsesc pe nimeni prin ceea ce fac
-daca iubita unui DROGAT il urmeaza pe acesta,nu inseamna ca o face din dragoste:))))(sau poate u asa faci)
-tin sa te anunt ca drogat nu este neaparat sinonim cu raTAT,DISTRUS.
-ratati,distrusi sunt probabil cei ce fac si spun doar ce au fost invatati.
-sa inteleg ca daca consumi doar o data de curiozitate e ok?stii u..curiosii mor repede:)))))
Un sfat din partea noastra(astia de ar trebui arsi pe rug).Nu vorbi fara sa stii.
ps.presupun(sunt sigur) ca in jurul tau roiesc si persoane care fumeaza si/sau consuma bauturi alcoolice(mama ta,tatal tau,prietenul etc)Sa le spui ca sunt niste terminati si niste ratati insa spre deosebire de noi ei o fac legal:*
pace tie
January 26th, 2010 at 7:43 pm
parerea mea e ca fara vicii am fi niste roboti si drog poti sa numesti si mouse-ul,undita chiar si cafeaua de dimineata sunt atat de multe lucruri pe lumea asta care dau dependenta si fac mult mai multe ravagii decat drogurile!………daca nu te superi imi spui si mie cati ani ai si de unde esti?
January 26th, 2010 at 7:46 pm
ps: dependeta poti sa spui ca iti da heroina….ai consumat a 2 zi a 3 4 5 6 7….esti leguma daca nu consumi iar…dependenta de spice-uri mai rar aici intervine teribilismu! nu”DEPENDENTA!”
January 26th, 2010 at 9:39 pm
@Bang Bang: crezi ce vrei si ce-ti pica bine
@Magicianul: (1) multumesc pentru clarificare (2) subscriu la ce spui legat de faptul ca nu neaparat iubirea este singura care leaga relatii (3) sunt de acord ca drogat nu e sinonim cu ratat si distrus, chiar daca in destule cazuri cele doua caracteristici coreleaza (4) ce anume facem sau spunem FARA a fi invatati? (5) nu.
@Magicianul: pentru sfatul tau binevoitor, doamne-ajute-ti. Ai scris in paranteza noi “astia de ar trebui arsi pe rug” – asta e doar parerea ta si poate a celor care ti-au spus asa ceva. Nimeni in realitate nu ar trebui ars pe nici un rug, nu de altii in orice caz, ca fiecare om se arde singur exact cat ii bine pentru el sa se arda. Poate ma insel, dar asa consider deocamdata. Insa mi-am amintit cu aceasta ocazie de negrii din u.s.a. care multa vreme s-au simtit discriminati, chiar si cand nu era cazul… Drogatii (si poate ca ar trebui sa gasesc un termen care sa dea mai putine motive de revolta) sunt poate intr-o situatie similara, nu stiu.
in orice privire sau cuvintpoti subintelege ostilitate sau critica daca consideri ca oamenii care nu sunt ca tine sunt dusmanii tai. eu nu stiu cat de persecutati sunt “consumatorii de droguri” sau cat de judecati pentru felul in care isi traiesc viata. pe mine nu ma priveste acest detaliu, deoarece eu am viciile mele de care sa ma ocup. power user nici macar nu si-a dat seama ca prin comentariul meu anterior l-am aprobat (acolo unde am scris ca “fiecare se drogheaza cu ceva”) — dovada ca indiferent ce s-ar spune, fiecare pricepe exact numai ce vrea. se arata in continuare suparat pe cuvantul “dependenta” si pe mine pentru ca l-am pronuntat.
January 29th, 2010 at 5:51 am
Sunt unele substante periculoase, dar nu trebuiesc incluse toate in aceiasi categorie . “Drogurile legale” cu adevarat periculoase sunt pe primul loc tutunul si alcoolul
. S-au deschis de un an magazine cu alternative legale si s-au gandit sasa deputati frumosi sa le interzica pe TOATE !
)